Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_top position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_bottom position below the menu.

Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.
Stryd Test Protocol

Strada Running Test Protocol voor de Stryd Critical Power test 3 en 9 minuten

Deze test wordt uitgevoerd op een atletiekbaan en m.b.v. de Stryd footpod. Het bepaalt via een tweetal testlopen (3' en 9') je omslagpunt (Critical Power) en als afgeleide daarvan je Anaerobe Drempel (AD). Tevens worden je trainingszone's bepaalt. Je krijgt een overzicht van de bij deze zone's behorende snelheden, hartslagen en vermogens. Tevens geeft het een prognose van je mogelijkheden op diverse wedstrijdafstanden (10K, HM en MAR). Hierdoor ben je in staat efficienter te trainen. Een voorbeeld van zo'n Tempo Tabel vind je HIER.

Om de test goed uit te kunnen voeren moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:

  1. Je dient gezond te zijn en eventueel in bezit van een Sport Medische Keuring.
  2. In het bezit te zijn met een horloge met hartslagmeting (borst of polsband).
  3. Je moet minimaal in staat zijn 10 km in 55 minuten te lopen.
  4. In staat te zijn op regelmatige basis (is minimaal 3x per week) hard te lopen.
  5. Minimaal een dag rust te hebben gehad, voorafgaand aan de test.
  6. Minimaal 7 dagen je hartslag in rust (rustpols) op een vast tijdstip te hebben gemeten.

 

Strada Running Stryd testprotocol:

  1. Start met de Warm-up voor 10 minuten. Tijdens die 10 minuten doe je 5 x een versenlling van ca. 100 meter op ca. 80% van je maximale hartslag. Dit doe je om de bloedcirculatie goed op gang te brengen en je spieren klaar te maken voor de hoge intensiteit bij de volgende stap.
  2. Zorg dat je op tijd bij de aangegeven startlijn bent (ca. 1 minuut voor de start van de 3 minuten loop).
  3. Je start nu met de 3 minuten maximale afstandloop. Probeer, gedurende die 3 minuten, op een constante, maar dusdanige maximale snelheid te lopen, dat je, aan het eind van de 3 minuten, tegen uitputting aanzit.
  4. Je hebt 30 minuten rust. In die tijd kan wandelen of heel rustig joggen.
  5. Je start nu met de 9 minuten maximale afstandloop. Ook nu probeer, gedurende die 9 minuten, op een constante, maar maximale snelheid te lopen. Vermijd tempowisselingen of eindsprint.
  6. Na afloop lever je de footpod in en eventueel het gebruikte horloge en loop je rustig uit.

 

 

Tafelbergtraining:

ZATERDAG 15 DECEMBER

Heuvel/trail/cross training in de omgeving van de TAFELBERG in BLARICUM.

De aanvang is om 09:30 uur.

Je mag altijd een keer gratis meedoen.

Lidmaatschap Strada Running vanaf € 65 per half jaar, maar ook strippenkaart met 10 trainingen mogelijk (€ 30)

 

 

 

Guests Online

We hebben 22 gasten en geen leden online